Velkommen til Kundeservice

Nedenfor finner du svar på de vanligste spørsmålene om AfterPay

Betaling

For å sjekke status på betalingen kan du gå inn på My AfterPay. Der ser du om innbetalingen er registrert. Merk at det kan gå noen dager fra du betaler, til den er mottatt hos oss

Du kan også kontakte kundeservice på telefon 22 87 89 30 eller e-post: kundeservice@afterpay.no.

Når du velger å betale med AfterPay vil du motta en faktura enten på e-post eller per post. Nødvendig betalingsinformasjon vil fremkomme på fakturaen sånn at hele beløpet kan betales via nettbank. Du kan også velge å betale fakturaen direkte med kort (VISA/MasterCard). Om du ikke ønsker å betale hele beløpet med det samme kan du velge å enten overføre beløpet til konto eller velge delbetaling.

  • Delbetaling: du bestemmer hvor mange måneder du ønsker å dele opp betalingen på; 3, 6, 9, 12, 24 eller 36. Månedlig beløp vil da beregnes ut ifra saldo. Du kan når som helst, uten ekstra kostnad, velge å betale hele det utestående beløpet.
  • Konto: har du en konto hos oss, kan du samle en eller flere fakturaer på samme konto. Du vil da få tilsendt en månedsfaktura hvor det fremkommer et ”minste beløp å betale”. Du kan når som helst, uten ekstra kostnad, velge å betale hele det utestående beløpet.
  • Kortbetaling: Du kan velge å betale hele fakturaen med kort. Logg inn på My AfterPay og velg Kortbetaling. Du kan betale én eller flere fakturaer samtidig. Kortinformasjonen håndteres av DIBS, Arvato lagrer ikke sensitiv kortdata. P.t. kan du betale med korttypene VISA og MasterCard.

Les vilkårene for faktura og konto/delbetaling.

Ja, logg inn på My AfterPay og velg den/de fakturaene du ønsker å overføre til konto eller delbetale.

My AfterPay kan du kontakte kundeservice direkte om du har ønske om å betalingsutsettelse. Du kan også kontakte oss på telefon 22 87 89 30 eller e-post: kundeservice@afterpay.no så hjelper vi deg.

Du vil motta din månedsfaktura per post eller e-post mellom den 20. og 25. hver måned. Du finner også en kopi av din månedsfaktura på My AfterPay.

BankID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nett.
Det finnes to typer BankID på markedet i dag; banklagret BankID og BankID på mobil:

  1. Hvis du har banklagret BankID bruker du ditt fødselsnummer, den koden du får fra kodebrikke e.l. og det personlige passordet du har valgt for å få tilgang til din BankID.
  2. For BankID på mobil bruker du mobilnummer, fødselsdato og en selvvalgt pinkode.

 

Kodebrikken som brukes sammen med banklagret BankID blir ofte tatt for å være BankID, men BankID er et elektronisk sertifikat du må ha i tillegg til selve kodebrikken.

Det er hver enkelt bank som har ansvaret for å utstede, informere om og gi brukerstøtte til sine kunder når det gjelder BankID. Kontakt din bank om du har spørsmål.

Her kan du teste om du har BankID og om den fungerer som den skal: https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/

For mer informasjon se www.bankid.no

Konto og delbetaling

Med AfterPay har du mulighet til å dele opp betalingen med AfterPay konto. Da kan du samle alle dine kjøp med AfterPay på èn månedsfaktura.

Når du handler for mer enn 200 kr får du en faktura med tilbud om AfterPay konto. På My AfterPay velger du den eller de fakturaene du ønsker å overføre til konto, og godkjenner vilkårene. Deretter vil du motta en samlet månedsfaktura for valgte faktura.

Minste beløp å betale fremkommer på månedsfakturaen og vil være minimum 10% av saldo. Du velger selv om du vil betale minstebeløpet eller mer, og du kan når som helst betale inn hele det resterende beløpet uten ekstra kostnader.

Se vilkår for Afterpay faktura og konto/delbetaling.
 

AfterPay gir deg muligheten til å dele opp din faktura i et ønsket antall måneder. Når du handler for mer enn 200 kr får du en faktura med tilbud om delbetaling.

For å starte delbetaling logger du inn på My AfterPay og velger den/de fakturaen(e) du ønsker å dele opp, og godkjenner vilkårene. Du kan velge å dele opp betalingen i 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder. Hvor mye du betaler per måned er avhengig av beløpets størrelse og antall måneder. Du kan når som helst, uten ekstra kostnader, velge å avslutte delbetalingen ved å betale inn det resterende beløpet.

Se vilkår for AfterPay faktura og konto/delbetaling.

Forsinket levering og retur

Om faktura sendes på e-post kan det hende at du mottar faktura før du har mottatt varene. Har du ikke mottatt varen innen et par dager må du kontakte leverandøren/nettbutikken du har handlet hos. Om varen fortsatt ikke er mottatt etter dette kan du kontakte kundeservice direkte via My AfterPay. Du kan også kontakte oss på telefon 22 87 89 30 eller e-post: kundeservice@afterpay.no, så kan vi hjelpe deg å utsette forfallsdato.

AfterPay har ikke ansvar for vare/levering, bare faktura.

Du skal selvsagt bare betale for de varene du har bestilt. Om du har returnert hele eller deler av ordren sender vi deg en e-post med informasjon om kreditert beløp og eventuelt restbeløp på fakturaen. Merk at eventuelle returfraktkostnader kan bli etterfakturert (dette kan variere fra hvilken nettbutikk du har handlet hos).

På My AfterPay kan du se om returen er registrert. Dersom forfall nærmer seg og din retur fortsatt ikke er registrert kan du kontakte kundeservice via My AfterPay. Du kan også kontakte oss på telefon 22 87 89 30 eller e-post: kundeservice@afterpay.no så hjelper vi deg med å utsette forfallsdato.

Nei, vi sender ikke en ny faktura. Derimot kan du på My AfterPay se status på din faktura og hvor mye som gjenstår å betale. For å betale inn resterende beløp anvender du de samme opplysningene som på opprinnelig faktura. Kopi av fakturaen finner du på My AfterPay.

Tilbakebetaling

Vi tilbakebetaler dette løpende. Ta kontakt med kundeservice på telefon 22 87 89 30 eller e-post: kundeservice@afterpay.no dersom du ikke har mottatt pengene innen rimelig tid. Du kan også kontakte oss direkte via My AfterPay.

Øvrige spørsmål

Noen ganger kan fakturaen havne i spam-filter/søppelboksen, så sjekk alltid den først. Om den har havnet i søppelboksen anbefaler vi at du markerer vår avsenderadresse (faktura@afterpay.no) som sikker slik at du mottar e-post fra oss i fremtiden. Om du ikke finner e-posten i søppelboksen, kan det være ulike årsaker til at du ikke mottar e-post fra oss:

  • Innboksen er full.
  • Du har oppgitt feil e-post adresse. Denne kan kontrolleres og endres på My AfterPay
  • Du har angitt en e-post adresse som har blokkert vår e-post grunnet vedlegg og/eller link i mailen. Dette gjelder ofte om du har oppgitt din jobb-mailadresse da disse ofte er mer sensitiv for denne type e-poster enn private e-postadresser.

Du kan logge inn på My AfterPay for å se betalingsstatus og hente kopi av fakturaen.

Kontroller om du har angitt korrekt e-post adresse og at det er samme adresse som ble benyttet ved kjøp. Om du har mottatt faktura på e-post vil det være en link direkte til kundeportalen i e-posten, hvor du også kan kontrollere dine opplysninger.

Har du fortsatt problemer kan du kontakte kundeservice på telefon 22 87 89 30 eller e-post: kundeservice@afterpay.no

Når du velger å betale med AfterPay så behøver vi å garantere at den adressen du har oppgitt stemmer med den folkeregistrerte adressen og at du er over 18 år. For å kunne gjøre dette behøver vi ditt fødsels- og personnummer. Vi gjør samtidig en kredittsjekk for å avdekke din kredittverdighet samt eventuelle registrerte betalingsanmerkninger.

Du når oss på tlf. 22 87 89 30 eller e-post: kundeservice@afterpay.no. Vår bemannede kundeservice har åpent mandag til fredag fra kl. 08:00 – 16:00. Du kan også kontakte oss hele døgnet via My AfterPay, så svarer vi så fort vi har mulighet.

Det kan være flere årsaker til at du ikke får betale med AfterPay. Noen av årsakene kan være:

  • Du er under 18 år
  • Din adresse er ikke iht. Folkeregisteret
  • Din utestående saldo hos AfterPay er for høy
  • Din kredittscore er for lav i forhold til forespurt kreditt
  • Din kundelimit er ikke tilstrekkelig iht. vår avtale med nettbutikken

Vi sender normalt din faktura via e-post. Dette kan derimot variere og noen nettbutikker velger å legge ved fakturaen i forsendelsen eller sende den separat per post. Du finner også en kopi av din faktura på My AfterPay.

Om du har valgt konto eller delbetaling vil månedsfaktura bli sendt enten per post eller per e-post iht det alternativet du oppga ved signering av avtalevilkårene.

Purring/inkassovarsel vil alltid bli sendt til din folkeregistrerte adresse.

Logg inn på My AfterPay, der finner du kopi av alle dine fakturaer.

Kontakt oss